De gemeente Heerenveen heeft een aantal veel gebruikte online formulieren samen met Lost Lemon geïntegreerd in haar Centric mid-office. Deze formulieren worden zoveel mogelijk vooringevuld voor de klant met informatie, die de Toolkit e-formulieren haalt uit dit mid-office pakket. De verzonden aanvragen worden ook direct opgenomen in het mid-office. De gemeente Heerenveen gebruikt hierbij de door KING gedefinieerde StUF standaard voor prefillservices en electronische formulieren (StUF EF). De volgende aanvragen wordt nu vooringevuld en direct verwerkt in het Centric mid-office systeem
Aanvragen uittreksel BRP
Aanvragen afschrift Burgerlijke stand
Doorgeven intergemeentelijke verhuizing
Aanvragen verzoek tot geheimhouding persoonsgegevens
Doorgeven wijziging naamgebruik
De inzet van de Toolkit e-formulieren én de koppeling met het Centric zaaksysteem levert de gemeente Heerenveen het volgende op:
De klant kan snel en wanneer hij/zij zelf wil de aanvraag of melding doen.
De doorlooptijd van aanvragen wordt veel korter. Een door de burger ‘s avonds ingediende aanvraag wordt automatisch verwerkt in het mid-office pakket van de gemeente en wordt direct toegevoegd aan de werkvoorraad.
Het proces wordt minder foutgevoelig omdat de gemeente niet handmatig gegevens hoeft in te voeren.
Medewerkers hebben te allen tijde zicht op de voortgang van de aanvraag.